Anglo Belgian Corporation (ABC) uit Gent heeft meer dan 100 jaar ervaring in het ontwikkelen en produceren van grote motoren en generatoren voor maritieme en andere toepassingen.

Om dat treffend visueel te ondersteunen kozen ze voor de expertise van Pars Pro Toto; we begrijpen het verhaal achter deze technische en industriële producten en bieden ontwerpondersteuning bieden om zowel het merk als de producten op een hoger niveau te brengen.

Branding van de motoren

De industriële motoren en generatoren zijn indrukwekkend groot. Onze vormelijke aanpak maakt dat dit product een leesbaarder geheel wordt en zijn sterktes nog beter visualiseert. Over heel het gamma heen zorgt dit voor een consequente beeldtaal. Work in progress !

ABC Diesel

Rebranding

De rebrandingsoefening, naar aanleiding van het feestelijk jubileum, toont dat het bedrijf helemaal mee is met zijn tijd. De geschiedenis, de traditie en het vakmanschap worden in een nieuwe, hedendaagse vormgeving gegoten. Deze uitstraling is een belangrijk facet met het oog op het vinden van de juiste technische arbeidskrachten voor een bedrijf in volle ontwikkeling. De rebranding omvat bijna alle visuele aspecten; van logo over beeldtaal tot aan signalisatie en vormgeving van het bezoekersgedeelte.

Havendag Gent

Om tijdens de Havendag efficiënt te communiceren, gebruik je best eenvoudige grote visuals. Pars Pro Toto creërde opvallende alter ego's voor de verschillende motorenreeksen van ABC. Olifanten staan symbool voor de krachtige motoren van locomotieven, walvissen voor schepen, neushoorns voor kranen en ijsberen voor krachtcentrales. Elk vormgegeven in een beeltaal die technisch vernuft, kracht en verwondering oproepen. Met succes toegepast op tijdelijke XL showrooms in de haven, give-aways, infoborden, en signalisatie.

Ook een nieuwe uitstraling nodig op maat van je groei?