Niko, Belgisch bedrijf en marktleider voor schakelaars en domotica, viert zijn 100ste verjaardag. Dat is 100 jaar innoveren en vooruitkijken. Van de eerste porseleinen schakelaars tot het slimme open systeem dat Niko Home Control vandaag is. 


Pars Pro Toto creëerde het 100 jaar logo, de overkoepelende branding voor het feestjaar en een aantal sleuteltoepassingen zoals bv. de cover van het boek '100 jaar Niko’. Voor de gelegenheid realiseerde Pars Pro Toto ook een innovatieve tentoonstelling in het hoofdkantoor van Niko.

Niko 100_ParsProToto

Het 100 jaar logo wordt ondersteund door een iriserend element. Dit lumineuze effect zorgt voor verwondering en de feestelijke toets.

Een hoogtechnologische afwerking die er eenvoudig uitziet, maar niet eenvoudig te realiseren valt. Helemaal Niko.

De tentoonstelling geeft een overzicht van de geschiedenis van Niko en nodigt de bezoeker uit om op een interactieve manier mee na te denken over de toekomst van wonen en werken. Want zoals Niko het zelf ziet: ‘The best is yet to come.’

 

De spiegelende modules integreren naadloos in het bedrijfsgebouw als de tentoonstelling niet actief is. Ze roepen nieuwsgierigheid op, maar geven hun geheim pas prijs als de bezoeker er klaar voor is.

De spiegels zorgen voor een verrassingseffect. Ze worden doorschijnend als de bezoeker dat vraagt. De ontwaakte module onthult een tijdcapsule met Niko's hoogtepunten in de geest van dat specifieke tijdperk.

De scenografie van de spiegels heeft ook een symbolische functie: op deze mijlpaal in zijn geschiedenis houdt Niko zichzelf een spiegel voor… en als bezoeker wordt je letterlijk een deel van het geheel.  

Niko100 batibouw

Ook een mijlpaal te vieren?